Guardat a: Àudios, Notícies ~ Publicat el 11/03/2025
Records de treballar a la matança de Pollença
Avui han passat pels micròfons de la ràdio algunes de les 18 matanceres que aquest dissabte rebran el reconeixement Clara Hammerl, en un acte solemne a les 18:30 h a l’Església Monti·Sion de Pollença.
Enguany, aquesta distinció recaurà en el col·lectiu de dones que varen treballar a la Matança de Pollença, una empresa d’elaboració d’embotits fundada l’any 1937 per Miquel Forteza Cerdà, en la qual la mà d’obra femenina va ser essencial per al seu desenvolupament i èxit.
Na Maria Nadal, na Margalida Cifre i les germanes Marilena i Kika Nadal, ens han explicat on i com era la matança, com era fer feina allà, on es comercialitzava el producte d’embotits Forteza, un nom que encara ara és reconegudíssim més enllà de Mallorca.